fredag 30 maj 2008

Fredagssvammel

Gjort hyfsat mycket vettigt idag faktiskt, bland annat haft en riktigt trevlig diskussion på jobbet om animerade filmer, som vi kom fram till ju är lika bra som vilken komedi som helst. Och NEJ, animerat är inte lika med barnfilm. Kolla bara in nån trailer på kommande Kung Fu Panda med Jack Black i huvudrollen och säg sen att du inte skrattade.

Var också vid pappas grav i Gemla med Valianten (man borde kunna sitta själv i baksätet utan bälte i alla bilar).
Han skulle ha blivit 60 i år, men så blev det tyvär inte. I år är det 15 år sen han dog.

Lagade mat till på köpet, något som inte händer särskilt ofta.
Det blev lavendelkyckling, men utan lavendel. Så jag måste därför komma på ett nytt namn. Hittills lutar det åt:
-Kullbergs Kulinariska hopkok
-Birger Balles Bölsihop
eller
-Dansk Skiderööööv

Men gott var det...

Avslutningsvis pratade morsan lite om kondomer, STDs, graviditeter och lite annat med tanke på mitt kommande besök på Sweden Rock.
Hon använde fraser som "Jag kommer ihåg när jag var ung..." och "Det är ju inte det att jag inte unnar dig sexet".
Märktes att hon tyckte det var pinsamt, det var roligt.


Good times.

Inga kommentarer: