torsdag 12 juni 2008

Sweden Rock: intryck

Ja, idag är det då en vecka sen jag for iväg till Sweden Rockoch jag känner att det är dags för ett inlägg om mina upplevelser, efter som jag är.

Till att börja med var det hela mycket trevligt, det var ju första gången jag var på festival men det kan jag absolut tänka mig att göra om. Lite trist självklart att man har så lama polare att dom inte köper biljett själva eftersom "det ju ändå är utanför området alla fester är."

Iallafall, nu till det viktigaste: musiken.
Topp-tre:
3) Sonic Syndicate
Grymt ös från de svenska hårdrockarna, trots att jag aldrig hört talas om dom innan.

2)
Disturbed
Bandet jag åkte dit för var faktiskt inte bäst, även om de var bra.

1) Volbeat
Dansk Country-metal. Kan det bli bättre? Jag tror inte det.


I övrigt:
+ Vädret
Mycket finare blir det inte
+ Knallarna
Mycket mat och merch att välja bland
+ Signeringarna
Bra att banden skrev på vad man hade med sig, och inte bara nån tråkig pappersbit eller officiell merch (har Volbeats autografer på en svensk flagga, och hade Disturbeds på min bentatuering)
+ Pissoaren inne på området
+Storleken
Festivalområdet kändes precis lagom stort

- Vädret
Fy faan vad varmt det var ändå, särskilt fredan och lördan, bränd blev man.
- Nerskräpningen
Såg ut som ett halvt helvete på söndan när folk började dra sig hemmåt
- Lock för örat
Som inte har släppt än, tror det beror på dåliga öronproppar

Inga kommentarer: